Resenärer förväntar sig en ren och snygg flygplats

Med Optiqos system kan du fastställa att flygplatsen är ren samt att besökarna är trygga och nöjda. Beläggningen på flygplatser varierar och vissa gater används flitigare än andra. Det innebär att vissa ytor städas för ofta, andra för sällan och risken att de städas på tider då det inte är optimalt är stor. Genom Optiqos QlvrBox får ni information samt möjlighet att visualisera utfört arbete för era besökare. Information som samlas in genom Optiqos Qlvrbox och tillhörande system får ni överblick över i er skräddarsydda dashboard. Våra servicelösningar kan användas till många områden inom fastighetsunderhåll. Välkommen att höra av dig så berättar vi mer om hur vi kan digitalisera ert servicearbete.

Utför service efter nyttjandegrad istället för antaganden

Med våra servicelösningar får ni enkelt kontroll över vilka ytor som är mest besökta och kan optimera exempelvis städfrekvensen därefter. Använder ni er av underleverantörer kan ni även se att de utför det arbete de lovar.

Spara pengar och få nöjdare resenärer

För resenärernas trygghet visar vår QlvrBox när service senast har utförts. Det finns även möjlighet att lämna feedback via en QR-kod om någonting till exempel gått sönder eller om det exempelvis saknas toalettpapper. 
Sedan flygplatser började mäta in hur resenärerna använder ytorna har de sett en stor skillnad. De har både fått renare lokaler, sparat pengar och samtidigt fått nöjdare resenärer.